Stående tid

4 svar [Sista inlägget]
Admin
Admins bild
Medlem: 2008-08-15

På söndagar klockan 9.00 plus/minus ett par minuter vid Statoil macken T1, så sluter glada cyklister upp för en gemensam söndagstur.
Färdväg bestäms vid avfärd.
OBS ingen garanti att någon är där, men oftast finns det några sugna själar.

Anonymous

Idag fanns där tyvärr inga cyckel sugna själar...
Hoppas på senare försök.
I vallaskogen var det träd över varje väg & stig, men de flesta gick att göra en ny väg brevid Laughing out loud

Pällä.S
Pällä.Ss bild
Medlem: 2004-10-11

Ja just det...
Det är ju i den här tråden man ska skriva om söndagspassen :oops:
Söndagen den 6/11 är i alla fall jag på plats kl 9.00 vid Statoil T1 för 2-3 timmars träning i prat och drälltempo.

/PÄLLÄ.S

Amelie
Medlem: 2008-11-09

Nu har jag smockat på spiksulorna på Värsta Grymma Hojen! Crazy Säsongens dubbdäckspremiär gjordes imorse i härligt grisig snömodd! Mjölksyran sprutade ut genom öronen efter bara någon kilometer, men ack så tryggt det kändes!
Inser redan att dessa däck kommer att ge mig avundsvärt snygga ben innan vintersäsongen är över!
Jag tycker att alla som skall med på morgondagens träningsrunda också bör kränga på sina dubbisar. Om inte för halkan, så åtminstone för farthållningen! Wink

/Amelie

The Dickster
The Dicksters bild
Medlem: 2008-11-09

Ett par förtydliganden (subjektivt, ej officiell ML-info):

Söndagsturerna går under senhöst till tidig vår nästan uteslutande på väg, inget skogsåka. Blandat asfalt och grusväg brukar det bli.

Turerna är typiskt mellan 2 och 3 timmar långa, oftast med möjlighet att förkorta genom ett annat vägval. Tempot är oftast jobbigt :oops: , men ingen blir ifrånåkt. Ibland bildas grupper med olika tempo.

Vägarna off season är för det mesta blöta och äckliga varför LÅNGA SKÄRMAR är ett, särskilt av klubbkamraterna, uppskattat tillbehör på vintervraket.

Vissa vägar är under midvintern ren is, så dubbdäck rekommenderas vid minusgrader.

/D

IWBMATTKYT