Stående tid onsdagar!

365 svar [Sista inlägget]
Amelie
Medlem: 2008-11-09

Sista snön??? Ha, ha, ha! Crazy

/Amelie

dag
dags bild
Medlem: 2008-10-03

Jajäklar, det här är tvättäkta tidigvår! Smile Om en vecka är det säkert +15!
(fast jag tänker inte slå vad om det Wink )

Det är spännande att bo i Sverige.

/Dag

åberg
åbergs bild

"Aprilväder" är en vedertagen beteckning för växlingar mellan vinter- och sommarlika förhållanden..

dag
dags bild

Ja, men det är ju inte april än ju...!

/Dag

åberg
åbergs bild

Nä, men det var ju lite svårt med förra månadsskiftet, februari hängde i länge och släppte inte fram mars förrän efter 36 dagar om jag minns rätt. Kanske är krånglar åt andra hållet nu......

Offe
Offes bild

Träning nu ikväll första iår utan pannlampa och med sommardäck Laughing out loud
Dett är inget aprilskämt :?
Start Statoilmacken kl 18,30

Felix
Medlem: 2006-10-17

Igår fick jag äntligen tag i en ram så nu är min efterlängtade SS klar. Ikväll blir det premiärtur i skogen. Hoppas att jag får sällskap kl 18:30. Pannlampa slipper vi väl nu när det har blivit sommartid?

Offe
Offes bild

Så härligt att cykla utan dubbdäck, ingen pannlampa och i valla skogen är det nästan torrt bara lite fuktigt på grusvägarna Laughing out loud

Offe
Offes bild

Imorgon den 29/4 kör vi igen vi ses på T1 macken kl 18,30 som vanligt. Så kör vi en runda i skogen Laughing out loud

Offe
Offes bild

Jag står på T1 macken imorgon kl 18,30 för en tur i skogen.

johbe78
Medlem: 2009-04-28

I'll be där

dag
dags bild

Johan Bergström wrote:
I'll be där

Du såg att Lasses inlägg var från i tidags, va?

/Dag

johbe78

Ajaj va mycket man missar under sin semester.

Offe
Offes bild

Glöm inte att det är dags för lite onsdags träning jag är på statoil macken T1 kl 18.30 den 27/5 Cool

Wallin
Wallins bild
Medlem: 2004-08-28

ngn träning imorn kväll den 10:e?

Seize the day

Felix
Medlem: 2006-10-17

Jag kommer iaf att dyka upp kl 18:30. Troligtvis får jag en polare med mig också. Vi ses!

Offe
Offes bild

Så blir det jag är där kl 18,30 den 10 juni Crazy

Wallin
Wallins bild
Medlem: 2004-08-28

kommer inte tyvärr, det körde ihop sig på annat håll vid den tiden så jag får köra solo istället...

Seize the day

zvenzzon_
Medlem: 2008-01-27

kommer

zvenzzon_

Lerigt och härligt! Men jag föredrar nog torrt underlag trots allt.

Offe
Offes bild

Jag tyckte underlaget var bra idag Laughing out loud Blött och inte så halt

Lennart B
Lennart Bs bild
Medlem: 2006-04-20

var körde ni? benen mina var helt slut efter en 12milsrunda inför vättern så jag bangade Stare

åberg
åbergs bild

Vi var i Vidingsjö. Körde 4 varv på nybörjarspåret bland annat, med några träningar till i regn kommer det släta ut sig hyffsat.

Det är lättare att tvätta cykeln när det är helblött än när det är halvblött, leran lossnar mycket lättare.

dag
dags bild

pliskeplask

Offe
Offes bild

På onsdag den 17 juni är kör jag igen är på statoil T1 kl 18,30. Blir backträning i vidingsjö Crazy

Lennart B
Lennart Bs bild
Medlem: 2006-04-20

KOMMR OXÅ Laughing out loud

åberg
åbergs bild

Det var träning det Laughing out loud

Jag tycker det är roligt när det är många cyklister på samma ställe. Ju fler desto bättre. Igår var vi 15 stycken tror jag Laughing out loud

Följande åktes:
Nybörjarslingan, 4 varv.
Pulkabacken, 3 varv.
Södra en gång.
Norra en gång (en del passade på att köra alla röda slingorna).

Hoppas alla kände att pulsen kom upp lite och att benen fick jobba i Pulkabacken.

Gårdagens övningar kan summeras som en ovanligt hård onsdagsträning, såhär jobbigt brukar det faktiskt inte vara. Men det är bra träning i backen. Eller vad tycker ni?

Nästa träning föreslår jag att vi kör kortslingor igen så att inte de snabbare åkarna står och vilar i onödan medan andra knappt får hämta andan mellan momenten.

dag
dags bild

Backen är grym träning, men ska inte användas som introduktion för nybörjare...

/Dag

The Dickster
The Dicksters bild

Ja, det var jättejobbigt.

Kul att det var så många.

Backen behöver berms på första spåret ner och icke skrå på andra spåret ner. :idea:

Båda dessa åtgärder kräver ju förstås både en hel del jobb med spaden och säkert tillstånd också?

/D

IWBMATTKYT

johbe78

Jag onsdags-"tränade" MTB nere på Kreta denna vecka. Tog en minibuss och en hyrd MTB upp i bergen från nordkusten och sen nedför i 38km på grusväg/asfalt och som mål sydkusten Laughing out loud

åberg
åbergs bild

Johan Bergström wrote:
Jag onsdags-"tränade" MTB nere på Kreta denna vecka. Tog en minibuss och en hyrd MTB upp i bergen från nordkusten och sen nedför i 38km på grusväg/asfalt och som mål sydkusten Laughing out loud

Vore skönt med minibuss uppför Pulkabacken Wink
Synd att liften är borta Laughing out loud

åberg
åbergs bild

edicviz wrote:
Backen behöver berms...

Tänkte fortsätta diskutera ev. förbättringar på Pulkabacken här.

Pillard
Medlem: 2009-06-29

Tjena! Jag har precis börjat köra mtb igen och tänkte testa att åka lite med annat folk. Är det några som tänker åka på onsdagstiden?

Offe
Offes bild

Japp ett helt gäng av glada trevliga mtb åkare. Vi ses på T1 macken kl 18,30 Laughing out loud

The Dickster
The Dicksters bild

Tala gärna om vart ni åker i förväg, om ni har en plan. Slipper jag åka omvägen via T1 till Vidingsjö är jag tacksam.

/D

IWBMATTKYT

Pillard

Låter ju alldeles utmärkt. Ska se till att vara på plats i god tid med. Hur länge brukar ni köra? Funderar lite på hur man ska lägga upp sitt ätande för dan...

Offe
Offes bild

Tiden på längd som vi tränar men mellan 1,5 - 2 timmar med lite prat här och där.
Typ av träning i morgon vi siktar på att åka fort korta sträckor flera varv.

The Dickster
The Dicksters bild

Offe wrote:
Tiden på längd som vi tränar men mellan 1,5 - 2 timmar med lite prat här och där.
Typ av träning i morgon vi siktar på att åka fort korta sträckor flera varv.

Vidingsjö? Jag är visserligen pollenkrasslig, men kanske dyker jag upp.

IWBMATTKYT

Offe
Offes bild

Ja Vidingsjö

johbe78

Bakväxeln vred sig 180 grader uppåt i förrgår så ingen cykling tills efter helgen, urk.

Pillard

Tack för igår, alla som var med. Det blev en rejäl runda som kändes lite i kroppen sen när man varvat ner. Men det är väl så vi vill ha det...

/Rikard

Offe
Offes bild

jag kommer till t1 statoil kl 18,30 sen kör vi lite kul sträckor utåt någonstans Laughing out loud

Pällä.S
Pällä.Ss bild
Medlem: 2004-10-11

Offe wrote:
jag kommer till t1 statoil kl 18,30 sen kör vi lite kul sträckor utåt någonstans Laughing out loud

Jag försökte dyka upp. Men tog vägen till macken via Vallabanan, och drog av kedjan i startbacken Evil
Jag tar det som ett tecken på att jag inte ska köra i skogen :?

/P

AndersS
Medlem: 2009-06-23

Tack för en rolig onsdagsrunda med trevligt sällskap och bra guidning!

Åker iväg ett tag men är tillbaka i Linköping i augusti. Då hänger jag gärna med på en runda igen.

mvh
Anders (den nye)

Pillard

Hejsan alla!

Så var semestern avklarad och dags för åkning igen då. Jag tänkte bara passa på att kolla så att det är några som tänker köra på onsdag? Ifall det är någon som känner sug efter att köra lite mer tempo på vidingsjö-, eller vallabanan så är jag gärna på det. Det vore framörallt trevligt att få se dessa banor lite mer ordentligt så jag hittar för framtida behov om inte annat Wink

åberg
åbergs bild

Min onsdagsträning är i Åre.

Downhill CrazyLaughing out loud

Peter_K
Medlem: 2009-07-13

Pillard wrote:
Jag tänkte bara passa på att kolla så att det är några som tänker köra på onsdag? Ifall det är någon som känner sug efter att köra lite mer tempo på vidingsjö-, eller vallabanan så är jag gärna på det. Det vore framörallt trevligt att få se dessa banor lite mer ordentligt så jag hittar för framtida behov om inte annat Wink

Jag är ny-gammal i stan men tror mig hitta åtminstone hjälpligt i både Valla och Vidingsjö. Om det blir så värst mycket tempo kan jag inte lova men jag dyker gärna upp och kör på onsdag Smile

zvenzzon_

Jag kommer. Ses vid macken 18:30. Guidning runt Valla- och vidingsjöbanan kan ordnas vid behov.

mvh

Peter_K
Medlem: 2009-07-13

zvenzzon_ wrote:
Jag kommer. Ses vid macken 18:30. Guidning runt Valla- och vidingsjöbanan kan ordnas vid behov.

mvh

Tack allihopa för en rolig tur med kul stigar, solsken och trevligt sällskap! Smile

Medlemsavgiften borde landa på PG-kontot imorgon eller på fredag.

Pillard

Jag säger detsamma, med den lilla skillnaden att min medlemsavgift borde landa i slutet av månaden. Jag tänkte mig att köra en tur på fredag kväll igen. Troligtvis några varv i valla och jag tänkte bara kolla eventuellt intresse att haka på? Mountainbike är ju en aktivitet som bäst avnjutes i sällskap med andra.