Stående tid onsdagar!

365 svar [Sista inlägget]
Lennart B
Lennart Bs bild
Medlem: 2006-04-20

jag tänkte ta några varv i Valla ikväll så jag kommer förbi Statoil 18.30 för att se efter om någon annan tänkt ungefär så Tongue

Peter_K
Medlem: 2009-07-13

Jag hoppas på att komma ifrån jobbet i lagom tid så jag hinner till Statoil T1 till 18:30. Sen hoppas jag på lite runt-halkande i en skojsig skoj i närheten. Jag hoppas även på lite sällskap.

Hur ser mina chanser ut ikväll?

åberg
åbergs bild
Medlem: 2008-11-09

Peter_K wrote:
Sen hoppas jag på lite runt-halkande i en skojsig skoj i närheten. Jag hoppas även på lite sällskap.
Hur ser mina chanser ut ikväll?

Eeh, det beror nog på vad "skojsig skoj" är förnåt... men du är ju charmig så du får säkert med dig nåt sällskap Wink

Peter_K

Hoppsan, det skulle visst varit skog där... =)

Nåja, regn och lera är bra för hyn har jag hört. Jobbsituationen verkar lovande så jag dyker upp 18:30.

Amelie

Era veklingar! Tänk att ni är så skraja för att få lite regnstänk på nosen. Gissa hur många mer än jag som väntade på sällskap vid macken vid 18:30! Just det. Noll stycken! Evil
Hoppas att chipsen och läsken smakade gott där hemma i era nersmulade soffor, era små latmaskar! Wink

/Amelie

dag
dags bild
Medlem: 2008-10-03

:oops:

Peter_K

Jag var faktiskt där 18:32 i onsdags men då vart det tomt på folk... Körde ett varv i Valla, träffade på några orienterare med pannlampa och avslutade med lite intervaller i sjukhusbacken för att få upp värmen. Hinner tyvärr inte med nåt imorgon men drar eventuellt ut en sväng på fredag.

Felix
Medlem: 2006-10-17

Äntligen ska även jag dyka upp på ett onsdagspass. Det känns som att jag har missat flertalet under hösten. Hoppas att det blir lerigt och halt! Crazy

Peter_K

Jag hoppas på att köra lite ikväll om jobbet tillåter. Gissar på att jag tar mig ut nån gång mellan 20 och 20:30 och räknar med att vara ute en timme. Uppdaterar här senare under dagen när jag vet hur dags det blir.

Felix

För mig passar det också bra med cykling lite senare på kvällen. Jag hänger med om jag hinner få fast pannlampan på hjälmen.

Amelie

Jag kanske också hänger på lite senare. Skriv gärna tid och plats för samling, så hänger eventuellt jag och kanske ännu fler med.

/Amelie

Felix

Sweet, nu lyser lampan. För mig passar det bra kl 20:30 vid Statoil T1. Nytt försök på Peak Valla? Crazy

Amelie

Jag bangar tyvärr. Sad
Sviterna av sömnbrist, efter att bryskt ha blivit väckt 8 gånger inatt pga ett billarm som tydligen inte kunde skilja på kupévärmare och inbrottstjuv Evil, gör att jag avstår till förmån för kudden.
Lycka till med bestigningen av Peak Valla!

/Amelie

Peter_K

Nyss hemkommen från jobbet. 20:30 vid Statoil blir perfekt.

Peter_K

Kul kväll i Valla även om det var rätt tungtrampat på rätt många ställen =)

Stigarna som är upptrampade är i fantastiskt bra skick, de där ingen (eller bara djur) gått är lite mer utmanande... Valla Peak står kvar obesegrad.

åberg
åbergs bild

Min onsdagsträning idag bestod av skidåkning till Vidingsjö motionscentrum. Det var jobbigt. Sen åkte jag hem. Det var lika jobbigt. Skulle vara bra med lite dagsmeja så att mina spår bär bättre.

Peter_K

Imorgon är det onsdag och ryktet går i en annan tråd att det är cykelbart i Valla. Jag tänkte köra ett varv eller två med start 18:30 som vanligt. Tror inte jag bryr mig om att ta med pannlampan men om jag känner mig inspirerad får den nog åka med.

dag
dags bild

Sorry, har åkt på den typ femte förkylningen för året (har helt ärligt tappat räkningen nu), så jag får stanna hemma och snyta mig och missbruka acetylsalicylsyra. Eller vilken jäkla syra som helst. Jag är öppen för förslag... Stare

/Dag

ojerteg
Medlem: 2007-09-24

Mjölksyra?

dag
dags bild

Mjölksyra?

Hehe, nä såna tunga grejer har jag lagt av med! Laughing out loud

/Dag

Peter_K

Idag är det onsdag igen. Det var torrt och finfint i Valla förra veckan så jag siktar på en sväng där igen. 18:30 vid Statoil som vanligt, pannlampa behövs definitivt inte. Nån som vet hur det ser ut i Vidingsjö? Om det torkat magiskt mycket där nu kan det vara kul att åka dit =)

åberg
åbergs bild

Magiskt vet jag inte, men nya slingan är bedömt farbar.

Johnny
Johnnys bild
Medlem: 2004-07-05

Det ligger/hänger ett mindre träd över den första spången på Vidingsjöspåret. Kräver troligen såg. Tänker fixa det i morgon (torsdag).

Johnny

Har nu fixat trädet över spången utan såg men med mycket djävlaranamma. (onsdag)

Det har faktiskt torkat magiskt mycket i skogen. Och så har Berra gjort resten med sin magiska räfsa. Tidigare låg där massor med ris och grenar.
Nu är spåret förvånansvärt bra. Till och med hygget börjar torka. Dä ä bare å åk!

Slingan från hygget och runt fornborgsberget har en del hindrande rishögar och stockar vid granplanteringen, men det verkar som man håller på att köra bort dessa.

Södra slingan har en del mindre surhål men är klart åkbar.

Peter_K

Tufft! Grymt jobbat med trädet. Det låter som att det kan vara kul att köra lite där ikväll.

Är det nån mer som dyker upp 18:30?

Peter_K

Vi var tre glada skogscyklister och en snuvig Dag på racer som åkte från Statoil mot Vidingsjö. Dag höll sig på asfalten medan vi andra studsade runt i skogen på förvånansvärt torra stigar i trevligt solsken. Det gick att köra i shorts! Jag ger mig nog ut imorgon fredag också efter jobbet om nån är pigg på att hänga med?

åberg
åbergs bild

Hade jag inte varit upptagen med annat så skulle jag garanterat hänga med imorrn.

åberg
åbergs bild

Så var det onsdag igen då. Det betyder att man ska cykla i skogen. 18:30 vid Statoil.

Lennart B
Lennart Bs bild

Ja onsdag igen, härligt Smile
18.30 vid Statoil för några varv i Valla o Vidingsjö!

Peter_K

Japp, ska bli skoj!

micro553
Medlem: 2010-06-04

Hej!

Har några frågor ang träning idag 9/6.

1. Jag är nybörjare på MTB, (köpte cykel förra veckan). Dessutom är min kondition inte allt för stark så jag undrar således om denna upplägget passar mig eller anpassas tempo så även nybörjare som jag kan vara med?

2. Måste man vara medlem i Mera Lera för att få deltaga?

Vänligen, Michael

nypan
Medlem: 2009-05-29

Hej,

Jag undrar detsamma som ovanstående, är också ny på mtb. Köpte cykel sent förra sommaren och har bara blivit en runda i respektive bana, i Valla vet jag inte ens om jag körde rätt. Och stenpartiet i Vidingsjö tyckte jag var riktigt svårt, där klev jag av. Kanske att den nya blåa sträckningen kan passa nybörjare bättre där? Annars har det blivit en del asfalt och grusvägskörning men är sugen på att lära mig mer om skogskörning och teknik.

Hänger gärna på om det går bra med nybörjare i gänget som kanske behöver lite tips och trix under körningen.

Mvh / Johan

johbe78
Medlem: 2009-04-28

Träningarna är upplagda så att alla kan vara med och köra. De som har lite mera flås brukar köra några vändor extra på de partier vi tränar på.

dag
dags bild

Måste man vara medlem i Mera Lera för att få deltaga?

Inte alls, alla är välkomna Smile

/Dag

micro553

Låter bra!

Kanske man skulle våga hänga med ikväll då Smile

/Michael

Lennart B
Lennart Bs bild

ja kom allahoppa Smile
kan köra ett lugnt och försiktigt visa-runt-banan i Valla och sen en dito i V-sjö med nybörjarslingan eller nåt sånt

edit: Fight the Rain Crazy

nypan

Kanoners! Låter ju super! Smile

Hoppas kunna ansluta..

Häng på du också micro553 så är vi två nybörjare!

/ Johan

åberg
åbergs bild

Jag kommer också. Har ett par uppslag på ställen där vi kan köra teknikövningar.

micro553

Blir det inte väldigt blött och halt när det regnar såsom det gör?

Sugen på att hänga med men vill inte riskera livet när man e helt grön på skogskörning Wink

/Michael

nypan

Funderade på samma sak men tror inte det blir så farligt blött i skogen, ösregnar ju inte direkt. Det är väl mer att man blir blöt på vägen dit men det är la bara och bita ihop, blir nog kul när vi väl är där!

Vi hakar på vettja och ser hur det ser ut i skogen, kan nog bli väldigt lärorikt! Smile

/ Johan

micro553

Regnet verkar ju inte minska heller .....

Nja får kalla mig badkruka som ej vågar bli blöt Tongue

Är detta varje onsdag, i sådant fall hänger jag gärna med inom en snar framtid.

/Michael

Ingolf
Medlem: 2010-04-14

Det var blött, men det var roligt!

Lennart B
Lennart Bs bild

blött, lerigt och helt ont... Sad
Axelskadan efter att ha tacklat en lyktstolpe på Vretarejset i söndags gick upp när jag halkade på en vallasten och sen kunde jag knappt hålla i styret. Bara att smärtandes linka hemåt. Stenar och rötter blir väldigt hala när det är blött. Bläh.

åberg
åbergs bild

Ajjdå Sad Hoppas det läker fort.

Eftersom det var lite blandade förmågor tog jag och en nybörjare ett varv i Valla i mjukt tempo med genomgångar av vissa svårigheter och hur man tar sig förbi dessa medan en handfull snabbare åkare brände iväg i lite högre fart. Med facit i hand skulle vi hållit Lennart kvar i nybörjargruppen Wink

Hoppas ni andra tog tillfället i akt och kikade på hur Peter K kör i skogen, han har bra teknik.

micro553

Ångrar mig lite i efterhand att jag ej följde med. Tips och trix för en nOOb som mig är alltid välkommet!

Skriv gärna om/när nästa tillfälle är så följer jag gärna med.

Dessutom så om någon vill köra nån annan dag än onsdagar är det bara att skicka ett mail till:

michael.roxin@gmail.com så följer jag gärna med Smile

Tycker detta med MTB verkar skitkul men tycker det är lite tråkigt att köra själv.

/Michael

Per
Pers bild
Medlem: 2010-05-30

Tack för att ni tog er tid att träna med en total nybörjare ikväll, det var verkligen lärorikt.
Nästa gång ska jag försöka sluta innan jag blir så trött att jag kör av spången Smile

/Per

Karius
Medlem: 2010-06-12

Kan bara hålla med föregående talare=Riktigt kul, även för en lätt korpulent 31 åring med maxpuls på 142:)

Per
Pers bild

Hej Karius!

Kul att träna med dig, hör av dig om du ska köra igen, vi kan testa stigen vid vattentornet,
Tekniskt lätt, men ungefär 300 m nerför och och 300 m uppför är ganska tufft efter några varv...

/Per

0708-867260

Karius
Medlem: 2010-06-12

Hej!
Har haft det körigt på jobbet, men idag påbörjade jag min semester, så nu blir det att damma av cykeln. Jag hör av mig på söndag alternativt under nästa vecka!
/Carl "Karius" Holmberg

Per
Pers bild

OK!

Har också semester, åker till Vallaskogen nu.

/Per

Per
Pers bild

Söndag blir nog svårt, ska ner till småland..., tillbaka söndag kväll