Stående tid onsdagar!

365 svar [Sista inlägget]
Amelie
Medlem: 2008-11-09

Onsdagsträningen har inte tagit semester, utan vi kör ett skogspass med MTB ikväll som vanligt! Smile
Samling vid Statoil T1 kl 18:30.
Alla är välkomna oavsett talang och ambitionsnivå! Vi snickrar ihop ett träningspass som blir givande för alla som deltar!

Vi ses!

/Amelie

Peter_K
Medlem: 2009-07-13

Idag är det onsdag igen. Yr.no lovar strålande sol för kvällen. Jag är cykelsugen och tänkte hänga vid Statoil 18:30. Nån mer som dyker upp?

Matte
Mattes bild
Medlem: 2009-08-28

Jag kommer och cyklar Smile

/Mattias

Peter_K

Wohoo, idag är det onsdag!

yr.no säger i nuläget växlande molnighet och minimalt eller inget regn kl 18-20 ikväll vilket verkar bra.

Offe
Offes bild

Jag kommer:)

thornadoman
thornadomans bild
Medlem: 2010-08-02

Jag kommer också !! Big smile

Ingolf
Medlem: 2010-04-14

Kommer!

åberg
åbergs bild

Hoppas prognosen stämde bättre på banan i Valla än på Kolbyttemo-rundan. Wink

Cykeln var avspolad när jag kom hem Smile

miklo
Medlem: 2010-08-12

Hur ser det ut med uppslutningen till imorgon den 8/9? Jag är sugen på att köra. Behövs det pannlampa nu?

/M

thornadoman
thornadomans bild

Jag tänkte komma imorgon ia.f. !! sugen på att trampa på lite i skogen, tror det går utan pannlampa, man kanske knuffar till ett par träd mer än vanligt bara Crazy

Lennart B
Lennart Bs bild
Medlem: 2006-04-20

det ska bli vacker väder imorrn så 18.30 är nog ok men nästa vecka kanske inte...

Ingolf

Kommer!

Peter_K

Kommer om SJ sköter sig.

åberg
åbergs bild

Min högra sko är numera lägre än den vänstra Smile

På väg hem ikväll gjorde jag nåt som inte gick som det var tänkt så jag la mig som en säl på en trottoar. (Inga skador, inte en repa i kläderna. Crown ) Innan landningen hasade jag en bra bit längs trottoaren med en fot i backen så sulan blev skapligt slipad. Det hänger plastkrull på mönsterklackarna och ytan mellan spånorna är blank Party

Det blir gummisula igen nästa gång jag köper skor. Plast är halt. Stare

miklo

Skönt att höra att det gick bra, måste nog ha sett rätt roligt ut Smile. Själv fick jag kryssa mellan en hord kor på vägen hem.

Ingolf

Smile

Luke
Lukes bild
Medlem: 2010-06-03

Hur är det med onsdagstränandet? Några som är på ikväll? Förra onsdagen var vi bara två newbees från ML som dök upp så
vi tvångsrekryterade två trevliga snubbar som vi hittade vid vallaskogen så att vi iallafall blev fyra...

Use force Luke!

Luke
Lukes bild
Medlem: 2010-06-03

Smile

Use force Luke!

åberg
åbergs bild

Ifall jag kommer iväg från jobbet i tid så tänker jag köra en sväng.

miklo

Jag tänkte dyka upp idag.

Offe
Offes bild

Pannlampa?

Offe
Offes bild

Pannlampa blev det och mörkt blev det också. Och det är så kul att köra i pannlamps sken. Så varför är vi inte fler än 4?

dag
dags bild
Medlem: 2008-10-03

Cyklade faktiskt på egen hand ute i Slaka igår kväll. Kul, men riktigt kusligt i mörkret, i synnerhet som jag inte hittar så bra där än. Vinden fick träden att knirra och knarra. Och vargflocken jag flydde från visade sig vid närmare inspektion vara en mobilmast som sjöng i vinden. Shock

/Dag

AndersS
Medlem: 2009-06-23

Så varför är vi inte fler än 4?

Hade gärna hängt med och tänkte åtminstone på det både förra och denna veckan, men har som ursäkt att jag är dunder-förkyld. Hoppas kunna öka antalet deltagare med 1 pers nästa onsdag i stället.

Felix
Medlem: 2006-10-17

Oj, är ni hela 4 personer på era träningspass. Lyx! I Norrköping har jag cyklat ensam senaste 4 gångerna på veckans enda träningspass för mtb... Sad Förhoppningsvis kommer jag till er för att trampa imorgon. Smile

Peter_K

Siktar också på att dyka upp ikväll med lyse på huvudet och spritt i benen.

åberg
åbergs bild

Halsont Tired

Offe
Offes bild

Det blev en 6-pack med cyklister idag som ivrigt cyklade till Kentha banan. Några körde vilse på vägen men fick motion av det också Wink Sen blev det ett varv i Vidingsjö också, reflex markeringar syns bra i mörkret Cool

Peter_K

Tack alla för en kul kväll!

Kentha-banan är riktigt rolig stig, måste lära mig att hitta dit.

Peter_K

Nu var det nästan 4 månader sen nån skrev i den här tråden. Nåt borde göras. Eftersom det är kanonväder idag och imorgon och snön kommer igen på torsdag passar det ju finfint med onsdagscykling.

Statoil T1 18:30 som vanligt. Södra slingan i Vidingsjö var rolig i söndags och borde vara bra nu också. Förslag på andra varianter går såklart också bra.

åberg
åbergs bild

Väl talat Smile
Tyvärr hinner inte jag. Sad

Peter_K

Tjohoo! Vi blev två som trampade ut till södra slingan i Vidingsjö och studsade runt på hårdfrusen stig, en skvätt snö och några isfläckar. Riktigt roligt att cykla stig igen. Mina tår var dessutom festligt röda när jag kom hem. Allt som allt var ändå väder och underlag klart bättre jämfört med några av rundorna jag körde i somras när det regnade som mest...

åberg
åbergs bild

Tundra hellre än välling. Smile

Niklas
Medlem: 2009-11-29

Börjar det bli någon aktivitet på onsdagarna nu?

/Niklas

thornadoman
thornadomans bild

Vet ej om det är någon aktivitet än, men jag tänkte åka dit och hoppas att det dyker upp fler.. sugen på att testa vinterns nya pryl-inköp Laughing out loud

åberg
åbergs bild

Jag är inte riktigt i Sverige, annars hade jag varit med Smile

dag
dags bild
Medlem: 2008-10-03

Kan tyvärr inte köra så tidigt. Kanske letar jag mig ut i hemmaskogarna lite senare på kvällen när båda skrikmonstren sover.

/Dag

johbe78
Medlem: 2009-04-28

När kör vi igång med onsdagsträningarna igen?

johbe78
Medlem: 2009-04-28

Bumpar lite. När kör onsdags-träningarna igång? Smile

Offe
Offes bild

Denna vecka är jag upptagen och nästa är det valla cup 18/5 men veckan efter det tänker jag köra igång iallafall. Hoppas att någon annan kan denna vecka.

Niklas
Medlem: 2009-11-29

Vi blir nog minst tre pers iaf Wink

/Niklas

AndersS

Trevligt sällskap, perfekt väder och skojighetsfaktor 100! Vill ge dagens onsdagsträning högsta betyg. Smile (kanske ett minus för myggen...)

åberg
åbergs bild

Mygg finns bara när man står still. Wink

Amelie

Alla som känner att ni inte riktigt har helt fulländad teknik i skogen ska passa på att dyka upp imorgon 25/5 på onsdagsträningen, för då kör vi teknikslipningspass i Vidingsjö! Smile

Vi samlas som vanligt vid Statoil T1 kl 18:30 och rullar gemensamt ut till Vidingsjöbanan. Vi kommer att köra ordinarie bana, men stanna till och träna mer aktivt på vissa partier. Kanske några som är svåra att klara utan fotisättning, och andra som är lätta att klara, men med lite bättre teknik kan passeras både snabbare och smidigare. Kanske har du sjäv något riktigt surdegsparti som du skulle vilja ha tips kring hur det bäst ska forceras?

Oavsett om du är van MTB-cyklist eller om du just har tagit dina första stapplande tramptag i skogen är du välkommen och vi garanterar att du efter passet är åtminstone ett snäpp vassare när det gäller tekniken!

Välkomna! Love

Amelie och teknik-proffset Offe

Offe
Offes bild

Snart dags för kvällen runda Smile

benny
Medlem: 2011-04-23

Tack för en bra träning och trevligt sällskap! Riktigt utmanande för en nybörjare men man lär sig desto snabbare. Hoppas jag inte var ivägen allt för mycket Smile

Ska också tacka och bocka stort till hon som lånade ut slangen så jag kom hem! Karl skulle fixa en ny åt dig Smile

Amelie

Kul att så många kom! Party

benny skrev:

Hoppas jag inte var ivägen allt för mycket Smile

Ivägen kan man inte vara på teknikträning! Hinder som rör på sig är ju också en konst att bemästra, så vi kan väl säga att vi alla hjälpte varann på lite olika sätt att bli skickligare skogscyklister! Wink

Nu är det bara att ge sig ut på egen hand och nöta in alla smarta spårval man fick tips om. Tystnadsplikt om de riktiga gottebitarna gäller förstås, så att soffpotatisarna som inte orkade sig ut ikväll hålls kvar i sitt underläge... Evil

/Amelie

AndersS

Bra initiativ och givande träningspass! Kändes värdefullt med lite tips. Smile (som jag såklart håller tyst om Wink )

Mia
Mias bild
Medlem: 2011-05-11

Uppskattade teknikträningen mycket i onsdags, bra o roligt pass!

Vad står på schemat för onsdag 1/6?!
//Mia

//Mia

Offe
Offes bild

Den 1/6 är det dags för ett nytt träningspass. Vi ses vid statoil kl 18,30 för att sedan åka iväg och träna lite fart åkning.