Vintercupen 2013 #3, resultat

8 svar [Sista inlägget]
The Dickster
The Dicksters bild
Medlem: 2008-11-09

Tredje deltävlingen av 2013-års vintercup är nu avgjord.

Fem vintercyklister kom till start på däcksbredd varierande mellan ca 1,5 och 4,0 tum.

Banan var en avvägd blandning av spår i djupsnö, hårt packad stig, snöig väg och plogad väg.

Formatet var omvänd jaktstart i fyra heat med historisk rankning. Rankningen var från start baserad på personbästa på tre varv i Valla. Rankningen gjordes sedan om lite efterhand för att justera resultatet mot det optimala att alla spurtar om segern. Riktigt dit kom vi inte, men fältet blev tätare och tätare efterhand.

Micke var även denna gång svårslagen. Faktiskt blev han inte slagen en enda gång. Vi justerade hans handikapp en gång med 20 s, men det räckte alltså inte. Bra kört Micke.

I övrigt var det jämnt även om Anders hade det jobbigt med kombinationen av smala däck och bockstyre. Vi bättrade på hans handikapp minut för minut, men även här utan framgång. Anders var för slug och passade på att köra mer och mer noggrant efterhand.

Adam och Lasse lyckades dela jämnt på tredje och fjärdeplatserna och fick samma totalresultat.

#  Åkare
1 Micke
2 Dick
3 Adam
3 Lars
5 Anders

IWBMATTKYT

åberg
åbergs bild

Bockstyre, smala däck och ett rejält tå-överlapp var ett väldigt dåligt val idag kan man säga. Jag är trött i armarna. Tongue

Hoppas det går bättre imorrn. Smile

Tack till det trevliga sekretariatet och tack till sockerbagaren.

AdamL
Medlem: 2008-10-03

Jag är glad att jag spontanåkte ut till Dicks bana. Kanonarr. Kul och man fick hålla tungan i rätt mun för att pricka spåret!

Amelie

Jag hade verkligen sett fram emot att vara med, men tyvärr slog en elak förkylning till med sitt snoriga tryne. Sad
Även morgondagens långtur får stryka på foten. Men nästa gång, då jäklar! Evil

/Amelie

MickeS
Medlem: 2011-06-15

Riktigt kul bana om än lite jäklig. Inte ett dugg förlåtande om man kom ur spår. Men bäst av allt var nog uppbackningen från hela Dick's familj och fikat med kanelbullar och cupcakes efter målgång.

Dessutom efter en provtur på Dick's monsterbike är det glasklart varför man har en sån i snön. Vill oxå ha en....

Offe
Offes bild

Nu finns det en film som visar hur kul vi hade det på vintercup del 3.

Filmen

The Dickster
The Dicksters bild

Det blev en fin liten film!

IWBMATTKYT

Amelie

Usch, jag borde inte ha tittat! Det där såg ju jättekul ut! Nu sörjer jag ännu mer att jag inte kunde vara med. Jäkla virus! Sad

/Amelie

AdamL
Medlem: 2008-10-03

Jag hann inte upptäcka eller känna efter att jag hade virus i kroppen och har nu legat febrig i två dygn efter tävlingen. Men det var det värt. eller?